lördag 16 mars 2013

Träningsupplägget inför Peak District




Några klyver lårmuskler. Andra sätter vinkelslipar i armarna. Själv har jag ett eget träningsupplägg inför stundande resan till Peak District. 
Även om världen i övrigt är ovärldsligt diffus, är Vågen en mycket konkret herre, som varje dag talar om för mig att det vore bra om jag tappade några trivselgram. Detta burdusa påtalande resulterar i ångest över all skippad träning. Ångesten tar bort några kilo på några dagar. Då kommer apiten och återställande-av-krafter-behovet tillbaka, och följaktligen också kilona jag just svettas ut i ångest. Sen upp på vågen igen, och cirkeln börjar om. Har räknat ut att jag, vid 
tiden för avresa mot Stanage, kommer att ha gjort så många stepups på vågen att jag bränt 12670 kalorier bara på detta. För att motverka energiförlusten kompenserar min kropp med ett öl-, ost- och snasksug som, om jag räknar rätt, kommer ge mig ett resultat på +/- 0 kalorier. Det är det bästa med förändring: hur mycket man än tror att man förändrar, så förändras ingenting, och om inget är konstant utom förändringen, är förändringen ingen konstant, utan en variabel.

1 kommentar:

  1. Lägg till lite uthållighetsträning inomhus
    (typ lättare klättring, så att du får lite pump också)
    så bäddar du för succe i England.

    SvaraRadera