torsdag 5 maj 2011

Ful-Jaques!

På lördagseftermiddagen på Climb In, var Martin N och jag uppe vid nötterna och lekte lite.
Pulvret för långturer var obefintligt, men klättra vill man ju ändå.
Efter att ha betat av både den fina Laybacksprickan och den spännande och oväntat hårda Bill, värmde vi ner med Myran, 4-.
När Martin gjorde den sen, tänkte jag att man kanske kunde gå "linjen" till vänster om den, vilket skulle höja graden lite, samt bjuda på en del spänning. Vilket Myran inte gör.

Sagt och gjort, och vassego, här är Utbys kanske mest krystade nytur!

10 kommentarer:

  1. Äsch, det där ser ju inte alls krystat ut!
    Coolt att den blev E3 5B... det är änna barskt.

    Blir repetition snart! lovar!

    SvaraRadera
  2. Haha, nej, är man säker på fötterna är det nog bara HVS 4c eller så. :)
    Synd bara att det fina insteget inte fastnade på film, men det känner du dig fram till när du är där.
    Ut å prova! (tar nog ett par år innan jag provar Guns of Buxton, men i sinom tid, i sinom tid)

    SvaraRadera
  3. sänt å klart.. filmbeviset dyker nog upp inom någon dag (inklusive insteget)

    SvaraRadera
  4. Oanderfull. Får vi höra lite gradtankar också, blire bonus ;)

    SvaraRadera
  5. Vi får se. "jag gillar inte att prata grader"... men jag missa flashen, så mycket kan jag säga

    SvaraRadera
  6. Ok. Men det är alltid kul att höra vad "di luttrade" säger. Själv tyckte jag väl den låg å slaskade nånstans runt 5, men jag kanske cyklar helt å hållet. Kan va intressant å höra ändå, om den nu ska rapporteras in.

    SvaraRadera
  7. Ok. på seriöst då: den är jättesvår att gradera. starten är ju ett boulderproblem, med elimination. och toppen är väldigt lätt.. Nu är jag inte bra på bouldergrader, men en trea eller fyra, i bouldergrader alltså... tradgrad kanske 5- brittisk grad HS 4b... värmländsk grad fin-

    SvaraRadera
  8. Haha! Då tycker jag vi spikar den i sand till en solid Fin-.

    Grattis till repetitionen!

    SvaraRadera
  9. http://fingerjam.blogspot.com/2011/05/rehabklattring.html

    FOHA!

    SvaraRadera