tisdag 3 maj 2011

Climb-In

Ett Climb In är till ända.
Ett Climb In där berget visade vart skåpet skulle stå.
Ett Climb In som bjöd på mycket solsken, mycket pisk och mycket skratt.
Har sett min hybris smulas sönder till grus på leder jag borde klarat.
Har skrattat gott, revanscherad.
Har gjort en nytur i Utby, om än något krystad.

Det tog några dagar att komma in i blogg-mode, fingrarna och kroppen har inte velat vara med riktigt sen jag kom hem till småland igen. 
Det blir väl ingen längre redogörelse nu heller, men bland de absoluta höjdpunkterna måste ändå nämnas, ej i någon särskild ordning:

1. Att, efter många meningsbyten och följande av varandras bloggar äntligen träffa den trevliga herr Åsander med familj.

2. Att få revanschera mig på Snett åt höger.

3. Att få guida min ständige klätterkollega Martin upp på de vackra lederna Till och Luftiga Steget, som beredde mig själv så mycken glädje förra året. Han var lika lyrisk nu som jag var då.

4. När blogg- å klätterkollegan Martin J från Den Vertikala Dansen, efter att ha beskådat min tvekan  inför insteget på Babianen Direkt, gjorde en snabb och stabil solo upp till vår hylla för att peppa mig. Det glömmer jag aldrig. Tack, Martin.


Vidjodokumentation av den bestigningen och den påföljande kommer här:




Det glädjer mig f.ö oerhört att höra att Martin J äntligen fick sitt stora projekt avklarat, enligt många kanske en av Sveriges finaste linjer.
Lysande dokumenterat av Petter Åsander:


Projektet from Petter Åsander on Vimeo.





Och så var det lite bilder:


Johan R gör slutmovet på Start och Speed.


                                     

Xrille glömmer i sin iver över cruxet på Start och Speed att klippa ur säkringen.
Detta bekymrar honom inte nämnvärt, då han bara hoppar ner, fixar, och gör cruxet igen..

                                                       
                                                     Tunnsprickan. Här fick jag storstryk.
                                                       


                                                     Martin J på väg upp till oss på Babianhyllan



Andreas och Maja fixar stämningen
    

Martin N jammar sig uppför Laybacksprickan


Gott sällskap, trevliga möten, hårda jam och riktigt gott väder i fyra dagar.
Bättre än så här blir det inte.
                                                        
                                                                     

4 kommentarer:

  1. Jag blir som vanligt inspirerad av din klätterglöd ! Kul att se er och kul att du gjorde le directe !!

    vi syns / m

    SvaraRadera
  2. Back atcha, den blev gjord mkt tack vare din fina pepp.
    Och kul att du gjorde Tjabo :)
    Hörs framöver!

    SvaraRadera
  3. Så fint!
    Blir sugen på att köra le directe

    SvaraRadera
  4. Do it. En riktigt superled som är värd alla sina stjärnor. Glöm inte Arvikabon när du rackar på.

    SvaraRadera