fredag 25 mars 2011

Att tänka på klättring

Klättring är fördärvligt.
Starkare drog har jag nog inte hört talas om.
När minst 80% av ens vakna tid går åt till att tänka på klättring, gå igenom leder man vill göra i huvudet, kolla väderprognoser och hoppashoppashoppas att tiden går fort till nästa gång, då kan man nog definiera sig själv som "hooked".
Jag vet att jag delar det här med många andra, jag är inte ensam, men nånstans gnager en misstanke om jag ändå är lite lite extrem.

Sitter med inlämningsuppgifter i Biologi såhär på kvällskvisten, och mitt uppe i en förklaring av Osmos, befinner sig min hjärna på kruxet på Kimstalogik, Korpberget.


Kimstalogik, 6 , Korpberget

Kommittar, och tar klivet upp i sprickan från den lilla hyllan, etablerar mig, försöker få till det där grunda och taskiga handjammet, glider,  håll i nu...Pang!

Tillbaka i soffan igen.. hur är jag funtad?

Förhoppningsvis helt normal.
I likhet med andra droger, tar klättringen gärna över.
Till skillnad från andra droger, är den inte övergående.

Finns det ett hem för såna som oss?

4 kommentarer:

  1. Detta ska bli kul att följa .



    "Från krita till gips"


    eller


    "Från vitt pulver till intravenöst"


    eller


    "Från knark till tuborg "



    ....


    Vet inte vad det är men du skriver alltid väldigt fängslande . Keep it up

    SvaraRadera
  2. Tack för de bokstavskombinationerna, roligt att få besök av så prominenta klättrare!
    Ang Tuborg, så ser jag mkt fram emot att falla av den i Valborgshelgen.

    SvaraRadera
  3. Vårat hem hittas här: http://fjallboparkaldreboende.wordpress.com/

    Där ska vi alla vandra omkring med käpp och hytta åt ungdomarna och berätta om hur det var på vår tid, när vi använde camalots, aliens och five-ten skor.

    SvaraRadera
  4. Så sant. Ska man ens idas åldras, så är det i Fjällbo. "-Johaaaan! Dags för din grötslamsa och middagsmediciiiin! - Snart, ska bara göra ett push till på den här..."


    Var skriver jag på?

    SvaraRadera