måndag 11 april 2011

Ibland funkar man bara inte

Bouldertävling nummer tre i höglands-trippeln small av i lördags, och jag var hyfsat taggad. Allt kändes fint i kroppen och huvet när jag kravlade ur sängen. Nåja, lite mör efter efter fredagens jam-&-fallfest på korpberget, men inget allvarligt.
En stabil grötfrukost senare var jag i lokalen, för att finna att jag orkade - ingenting.
Efter 30 minuter och inte ett enda satt problem var jag redo att kasta in fullständigt.
Några hektiska skoldagar, torsdagens skruvning och Korpfallen hade nog satt sina spår after all.

Det fanns andra, dock, som tickade problem efter problem, trots att vi hade skruvat i hårdaste laget, i finaste stil.
Det konstaterades att den sammanlagda åldern på prispallen var 122 år, och åtminstone två av de tre klättrar 7:or före frukost.
Den tredje besitter förmågan att vila sig i form.

Mycket inspirerande, trots egna tillkortakommanden.

Det finns hopp, även om inte Tom Waits håller med:

"If you live in hope
  you're dancing
  to a terrible tune"




                                                        Vinnaren: Johan H
                                                         Foto: Simon G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar