torsdag 2 juni 2011

Jag borde verkligen gå och lägga mig



Jag borde verkligen gå och lägga mig.

Ägnat de tre sista dagarna åt läsning och allehanda medusin för att brotta ner den ilskna bakterien som bor i mig, jag tror jag lyckats.
Ska hämta Martin 06 imorrn för avfärd mot en liten klippa öster om Linköping, Målstena.
Räddningskurs två, blir väl inte så mycket klättrat, men man får ju vara vid en bergvägg iallafall.
Kanske kan det dämpa abstinensen något.

Jag borde verkligen gå och lägga mig, men jag har svårt att få bilden av Patti Smith ur huvet, hur hon gick balansgång på Arthur Rimbauds grav, hur hon spelade klarinett på stranden och berättade om hur hon pissade i en flaska i ett plan på väg över någon afrikansk öken, hur hon från scen öste ut sitt hat över George W Bush, i sin kärlek för sitt land.

Jag borde verkligen gå och lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar