fredag 15 juli 2011

Kennys Crack befriad

Häromdagen var alltså Petter Åsander på besök från Göteborg,
och passade på att befria den kontroversiellt toppankarbultade finsprickan i Jonsbo.
På andra försöket gick han hela vägen till toppen.

Det glädjer mig stort att han valde mitt namn på leden: Kennys Crack, grad 7

(kommer man inte längre än till kruxet själv, på topprep, får man väl försöka roffa åt sig äran för nåt, right?)

En fin film av bestigningen här:


Kennys Crack from Petter Åsander on Vimeo.

Mer bilder och Petters egna ord finns på

http://fingerjam.blogspot.com/2011/07/smalands-parla.html

2 kommentarer:

  1. Av rent intresse: vad tycker du är kruxet?

    SvaraRadera
  2. Eftersom jag bara kommit till strax efter traversen, får jag nog säga att mitt crux är traversen

    SvaraRadera