torsdag 28 juli 2011

Ingen klättring - mycket klättring

Jag sa till mig själv imorse att det hade blivit för lite klättring på sistone.
Så stannade jag upp ett slag och tänkte efter - har det det?

Fyra dagar inomhus + två uteboulderpass förra veckan,
en rejäl kväll på Korpberget i tisdags med episka inslag
samt ett besök på en jätteklippa utanför Eksjö igår.

Nåja, det är väl ändå rätt lite..ehrm, så jag tog den lånade paddan och drog iväg för ett tredje besök vid Tranås Boulders.
7 nya problem idag, i och för sig i den lättare änden av skalan, men ändå riktigt roligt.
Det här håller på att bli ett riktigt bra boulderområde.
Kanske inte av nationellt, eller ens regionellt intresse, men väl av lokalt sådant.
Där finns hårt, läskigt, lätt, kort, högt, you nejm it.
Och friktionen är som sänd från himlen, t.o.m en varmklabbig dag som innevarande.

Film om det här:




Och när jag ändå är igång att pumpa ut filmer, kommer en lång drapa om tisdagkvällen äventyr på Korpberget, där jag äntligen tog mod till mig att klättra Göran Kropps perversa köttklättringsled, Rotrock. Offwidth-grader och vanliga grader befinner sig i parallella universum, kan jag meddela, för den som fortfarande har att upptäcka detta ljuvliga elände till klätterstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar